ANA SAYFA
GÜNDEM
SİYASET
EKONOMİ
MAGAZİN
EĞİTİM
SPOR
KÜLTÜR-SANAT
SAĞLIK
KÜNYE
İLETİŞİM

SÜT İÇMEK BAĞIRSAK KANSERİ RİSKİNİ AZALTIYOR!

   
SÜT İÇMEK BAĞIRSAK KANSERİ  RİSKİNİ AZALTIYOR!

Süt içmenin kanser gelişimini etkileyip etkilemediği tartışma konusu olurken Oxford Üniversitesi ve Cancer Researce UK tarafından yayınlanan bir çalışmada, günlük 1 bardak süt içmenin bağırsak kanseri riskini azalttığı açıklandı.
Oxford Üniversitesi ve Cancer Researce UK tarafından yayınlanan çalışmaya ilişkin açıklamalarda bulunan Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Onkoloji Bilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Uğur Coşkun, “Çalışmada, süt tüketimi ile bağırsak kanseri riski arasındaki ilişkiyi incelemek için ilk olarak, 542 binden fazla kadından alınan genetik veriler analiz edildi ve laktozun yetişkinlikte sindirilebilme yeteneği olan laktaz enzim ilişkili varyantlara odaklanıldı. Ayrıca katılımcılardan günlük süt alımları da dahil olmak üzere ayrıntılı beslenme alışkanlıkları hakkındaki veriler toplandı. Bu iki veri setini birleştirerek araştırmacılar süt tüketiminin bağırsak kanseri riski üzerindeki nedensel etkisini daha iyi tahmin edebildiler” ifadelerini kullandı. Coşkun açıklamasına şöyle devam etti:
“Çalışmanın sonuçlarına göre, günde 244 gram ilave süt tüketen katılımcıların bağırsak kanseri geliştirme riskinin yüzde 17 daha düşük olduğu ortaya koyuldu. Ayrıca, araştırmacılar, süt tüketiminin koruyucu etkisinin diğer diyet faktörlerinden ve yaşam tarzı alışkanlıklarından bağımsız olduğunu tespit etti. Sütün bağırsak kanseri riskini azaltmadaki faydalarının bir nedeni olarak sütün sağlıksız yiyecek seçimlerinin yerini alması ve zengin bir kalsiyum kaynağı olmasından ileri geldiği düşünülmektedir. Kalsiyum, bağırsaktaki potansiyel olarak zararlı maddelere bağlanarak ve anormal hücrelerin ölümünü teşvik ederek kansere karşı korumaya yardımcı olabilir. Ayrıca, sütteki laktoz, iltihap önleyici ve kanser karşıtı etkilere sahip, kısa zincirli bir yağ asidi olan bütirat üreten yararlı bağırsak bakterilerinin büyümesini destekleyebilir. Son olarak, süt, et ve süt ürünlerinde bulunan bir yağ asidi olan konjuge linoleik asit içerir. Dünyada en sık görülen kanser türleri arasında üçüncü sırada yer alan kolorektal kanserlerin görülme sıklığı her geçen gün daha da artıyor. Üstelik hastaların yaş ortalamasında da düşüşler görmekteyiz. Yani artık genç yaşta da bağırsak kanseri görülüyor. Bağırsak kanserlerinin yüzde 54'ü daha sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olarak önlenebilir. Sigara içmek, egzersiz eksikliği, alkol kullanımı, işlenmiş et yemek ve liften fakir beslenme, bağırsak kanserinin gelişiminde önemli faktörlerdir. İngiltere'de yapılan bu araştırmada da günlük beslenme üzerinde yapılan birtakım değişikliklerle çok kolay bir şekilde kanser riskini azaltmanın mümkün olabileceğini görüyoruz.“



YORUMLAR


İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler


Güner: ´Erkeklerde en sık görülen kanser prostat kanseri´

Güner: ´Erkeklerde en sık görülen kanser prostat kanseri´


Zonguldak İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Ertuğrul Güner, "Ülkemizde ve dünyada, erkeklerde akciğer kanserinden sonra ikinci sıklıkla en sık görülen kanser prostat kanseridir. Pr...
Baba ve oğul birlikte defnedildi

Baba ve oğul birlikte defnedildi


Karadeniz Ereğli´de yaklaşık 15 yıldır Bağırsak kanseri ile mücadele eden Özgür Çeçen, tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Aynı gün aniden rahatsızlanarak hastaneye kald...
KALIN BAĞIRSAK KANSERİ

KALIN BAĞIRSAK KANSERİ


SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi, Tıbbi Onkoloji Bölümü Sorumlu Hekimi Prof. Dr. Mustaf...

Son Eklenen Haberler


YAPAY ZEKA UYARISI!
Gündem

YAPAY ZEKA UYARISI!


Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Karaelmas Siber Güvenlik Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Semih Ç...
SON DAKİKA
Gündem

SON DAKİKA


Muhsin Yazıcıoğlu’nun helikopterin düşmesi sonucu hayatını kaybetmesine ilişkin Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturma, yetkisizl...
 Bakanlıktan LGS öncesi uyarı
Eğitim

Bakanlıktan LGS öncesi uyarı


Sağlık Bakanlığı, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) öncesi; sınav dönemlerinde yaşanan kaygının dikkat dağınıklığı, odaklanma güçlüğü ve öz...
HÜKÜMLÜLER ÇÖP TOPLADI
Çevre

HÜKÜMLÜLER ÇÖP TOPLADI


11 Haziran Türkiye Çevre Haftası sebebiyle Bartın'daki hükümlüler sahilde temizlik yaptı. Bartın Denetimli Serbestlik Müdürlüğü v...
´´ZONGULDAK, SİBER GÜVENLİĞİN  MERKEZİNE DÖNÜŞÜYOR´´
Asayiş

´´ZONGULDAK, SİBER GÜVENLİĞİN MERKEZİNE DÖNÜŞÜYOR´´


Zonguldak’ta, Kuantum Siber Güvenlik A.Ş. kurucu ortağı ve CEO'su Tuncay Karaman, 1900'lü yıllarda Türkiye'nin sanayi kalkınmasının lokomotifi olan Zongulda...
BALIK TUTARKEN CANINDAN OLDU
Asayiş

BALIK TUTARKEN CANINDAN OLDU


Zonguldak'ta, balık tuttuğu sırada dengesini kaybederek kayalıklardan denize düşen yaşlı kişi hayatını kaybetti. Yayla Mahallesi Fener Caddesi mevkisinde kayalıklara &cc...
“BELDEMİZE HAYIRLI  OLMASINI DİLİYORUZ”
Gündem

“BELDEMİZE HAYIRLI OLMASINI DİLİYORUZ”


Zonguldak ili Ereğli ilçesi Gülüç beldesinde Belediye Başkanı Sadık Recep Kara, inşasına bir süre önce başlanılan Millet Bahçesi Seyir Te...
2027´DE AY´A İNİŞ HAMLESİ...
Teknoloji

2027´DE AY´A İNİŞ HAMLESİ...


İlk Türk Astronot Alper Gezeravcı, Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde düzenlenen "Türkiye'nin İnsanlı İlk Uzay Misyonu: İSS" adlı söyl...
YEŞİL, SEÇİM BÖLGESİ  GELİK’TE KONUŞTU   
Gündem

YEŞİL, SEÇİM BÖLGESİ GELİK’TE KONUŞTU  


Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) Karadon Müessesesi Gelik İşletmesi’nde konuşan Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Başkanı Hakan ...
1´İ BEBEK 3 KİŞİ  HAYATINI KAYBETTİ
Asayiş

1´İ BEBEK 3 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ


Çekmeköy'de seyir halindeki hafif ticari aracın seyir halindeki tıra arkadan çarpması sonucu meydana gelen feci kazada, 1’i bebek olmak üzere 3 kiş...

KÖŞE YAZARLARI

EREĞLİ KAMPÜSÜ NEDEN BİTMİYOR? OKUYUNUZ, KARARI SİZ VERİNİZ…
Nöbetçi Eczaneler

PİYASALAR

45,3848
53,4415
6.823,12

KDZ.EREĞLİ'DE HAVA DURUMU

kapalı
kapalı 21o

SON YORUMLAR