ANA SAYFA
KÜNYE
İLETİŞİM

Posbıyık’tan ERMED’e Ziyaret…

Karadeniz Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Karadeniz Ereğli Dijital Medya ve Gazeteciler Derneği’ne iade-i ziyarette bulundu. Posbıyık, ziyarette ilçede yürütülen çalışmalar ve belediyenin durumunu değerlendirirken, “Pandemi döneminde tahsilat ve tahakkukta yaşanan tüm sıkıntılara rağmen çok iyi durumdayız” dedi.

Karadeniz Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, beraberinde beraberinde Başkan Yardımcıları Haluk Okur, Selma Açıkgöz ve Tayyar Mendeş, Özel Kalem Müdürü Faruk Deniz, Basın Danışmanları Nergis Bozkurt ve Bilgin Avcı ile birlikte; birlikte, Karadeniz Ereğli Dijital Medya ve Gazeteciler Derneği’ni ziyaret etti. Ziyarette, ERMED Yönetim Kurulu Başkanı Doğan Gönüllü, Başkan Yardımcısı Fikri Kapan ve Kurucu Yönetim Kurulu Üyeleri Aykut Ateş, Fahrettin Özaydın, Yeşim Özdoğan ve Hüseyin Aksakal hazır bulundu.

ERMED Yönetim Kurulu Başkanı Doğan Gönüllü, yaptığı konuşmada, ziyaretten duyduğu mutluluğu dile getirerek “ERMED olarak, meslek ilkeleri ve hukuk çerçevesinde, hem mesleğimize nitelik katmak, hem de şehrimiz ve bölgemizin ihtiyaçları noktasında katkı sunmak istiyoruz. Bu konudaki çalışmalarda belediyemizin her zaman olduğu gibi destek olacağını biliyoruz” dedi.

Posbıyık da basın kuruluşlarının Ereğli için çok önemli olduğuna inandığını belirterek, ERMED Yönetim Kuruluna başarılar dilediğini ifade etti.

“BİRÇOK BELEDİYEDEN İYİ DURUMDAYIZ”

Ziyarette, ilçede yapılan çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Belediyenin pandemi döneminde tahsilat ve tahakkuk olarak gerileme yaşanmasından dolayı sıkıntı yaşadıklarını belirterek şunları söyledi:

“Buna rağmen birçok belediyeden iyi durumdayız. Her şeyden önce çalışanımızın ikramiyesini ve maaşını zamanından önce ödemeye muktediriz. Bu bizi çok mutlu ediyor. Zamlarda en iyi şekilde öncü oluyoruz. Bizi bekliyorlar, Ereğli Belediyesi ne kadar verecek diye.  Sendikalar da bizi bekliyor diğerlerine örnek olsun diye. Buna çok önem veriyoruz ve zamanından önce ödüyoruz.  Hatta birikmiş maaşlarını da bir defaya mahsus olarak ödüyoruz. Promosyon bile, çöpçüsü, otobüsçüsü, bir defaya mahsus olarak 5 bin liraya yakın alıyor. Bu bakımdan gayet iyi gidiyoruz.

Muhtarlarla çok iyiyiz. Benim prensibim odur. Siyasi olarak zararlarını da gördüm zamanında. Bürokrasi ortadan kalksın diye başkan yardımcılarım ve müdürlerime talimat veriyorum. Muhtarlardan gelen her türlü konuyu karşılayın diyorum, sizi aşan kısımları bana sorun diyorum. Cıvata lazım, boru lazım, temizlik lazım, gidip bana sormadan yapabiliyorlar. Ama tabii vatandaş beni orada görmediği için muhtara oy veriyor, bana vermiyor. Ama buna rağmen ısrarla aynı şekilde devam ediyorum. Muhtarlarımız da bundan çok memnun. Sadece haddini aşacak miktarda para lazım olan meselelerde bana sorarlar.  Onun dışında her türlü talebi yerine getirmeye çalışıyoruz. O bakımdan da Ereğli’de iyi gidiyoruz.”

“ARİFE GÜNÜ MEZARLIK PROGRAMINI SBD TELEVİZYONUNDAN EVLERE GÖTÜRECEĞİZ”

Sosyal hayatta da pandemi olmasına rağmen belediyeciliğe devam ettiklerini ifade eden Ereğli Belediye Başkanı, “ Mesela  Kadir Gecesi’nde yirmi noktaya hoparlör koyup, yağmurlu havada bunu başarmak. Yeni bir televizyon kurdu arkadaşlarımız, çalışmalarımızı başarıyla yansıtıyorlar. Pandemi döneminde bu çok önemli oluyor. Kadir gecesini nakledebiliyoruz.  Arife günü mezarlıklarda dua okunacak. Bütün mezarlıkları hazır hale getirdik. Bunu SBD televizyonundan evlerine götüreceğiz.

Bizim için manevi bakımdan çok önemli. Yasaklardan dolayı evlerden çıkılamıyor ama evlerinden dua edebiliyor, dinleyebiliyor. Bu bakımdan çok mutluyuz, belediye olarak iyi çalışıyoruz” dedi.

“POZİTİF VAKA ÇIKTI MI HERKESİ EVİNE GÖNDERİYORUZ”

Ereğli Belediyesi’nde Covid 19 Mücadelesinin etkin bir şekilde yürütüldüğünü dile getiren Posbıyık, “Pandeminin getirdiği çok büyük sakatlıklar var. Verim çok düşüyor. Herhangi bir birimde bir pozitif vaka çıktığında, hepsini hasta olsun, olmasın eve gönderiyoruz sıkıntıya girmemek için. Maske ve dezenfektan konusunda arkadaşlarımız çok başarılı. Bu konuda en başarılı belediyelerden biriyiz” ifadelerini kullandı.

“HATİP CAMİSİ ÖNÜNDE BİR İYİLEŞTİRME YAPACAĞIZ”

Hatip Caddesi ve Aktaş tepesi’ni birleştiren yol çalışmaları konusunda bilgi veren Ereğli Belediye Başkanı, viyadük projesinden tek noktadan tek noktaya gidiyor olması nedeniyle vazgeçtiklerini ifade ederek şunları söyledi:

“Arkadaşlar, ‘bizim yayılmamız, tüm caddelere gitmemiz lazım dedi. Şu anda Dombay Deresi’nin sağ tarafa giden yolunu, derenin üzerini 1,2 milyon liraya ihaleye verdik.  Camiden aşağı gidince, bir sol tarafa, bir de sağ tarafa giden yol var. Oraya girmemizin sebebi, Aktaş’a kadar çıkmak, bütün mahallelere çıkmak.  Ara yollarla geliyorlar, Erdem Yuvalara, Fortekslere yayılıyoruz. Viyadük diye hava attık ama tek noktadan tek noktaya gidiyor. Onun için bu projeyi çok önemsiyoruz. Hatip Camisinin önünde de bir iyileştirme yapacağız. Orayı da çözüyoruz. Arkadaşlar hazırlıklarını yaptı.”

Posbıyık İstanbul Teknik Üniversitesi’nin Kent Meydanı projesi ile şehir trafiğine ilişkin çalışmasını birlikte yürüttüğünü ifade ederek, “İlçenin trafiği konusunda İstanbul yolunun tek yön olması ihtimali var. Projeyi hazırlayan İTÜ’nün talimatlarını yapacağız. Daha önce de böyle bir çalışma yapmıştık ama esnaftan büyük tepki almıştık” dedi.

“DEVLET İZİN VERİRSE PLAJDA ŞENLİK YAPARIM”

Posbıyık, gençlere yönelik faaliyetler konusunda ise,  “Kaymakamlık şu anda izin versin, belediyenin plajı çok büyüdü. Devlet köprüden sonrasını da bize vermeyi düşünüyor. Orada her türlü ahlaksızlıklar oluyor, uyuşturucu içiliyor. Orası sahipsiz bir yer. Orayı da bize vermek için hazırlık veriliyor. Orayı da kontrol altına alacağız, Karadeniz’in en uzun plajı bizde olacak. Orada, adada orkestrayı kurup bir gençlik şöleni yapacağız. Tabii ki devlet izin verirse. Festival için bir şey diyemem, ona herhalde bu sene izin vermezler. Gençleri teşvik edeceğiz, onlar da görev alsın, mesafelerini ayarlasın, maskesini taksınlar diye.  Bunun için bana izin verseler, yeni bir dönem yaratacağım, plajlarda yaygın şekilde gençlik şöleni yapmayı çok arzu ediyorum. Yaygın olarak sahilde gençlerin toplandığını hayal ediyorum ama tabii devletin izin vermesi durumunda” ifadelerini kullandı.

“TELEFERİK PROJESİ ÖNEMLİ”

Posbıyık, Göztepe’ye teleferik konusunda çalışmaların sürdüğünü belirterek şunları söyledi:

“Teleferik çalışması için İstanbul’dan heyetler geldi, bize yardımcı oluyorlar. Önümüzü açtılar. Şu anda projeler hazırlanıyor. Proje hazırlandıktan sonra Karabük Tabiat Varlıkları Kurulu’ndan izin alacağız, sonra da Çevre Bakanlığı’ndan izin alacağız. Cumhurbaşkanlığı da onaylıyormuş bunu herhalde. Onu yeni öğrendik.  Benim en çok önemsediğim projelerden bir tanesi bu. Kent meydanı bir, bu iki.”

BİSİKLET YOLLARI VE ÜNİVERSİTE KONUSU…

İlçede, bisiklet yolları konusundaki çalışmalar kapsamında, önce Devlet Demiryolları’ndan hazineye devir yapılmasının beklendiğini ifade eden Ereğli Belediye  Başkanı, “Benim sınırlarımın içini ben yapacağım, Kandilli’ye kadar da devlet yapacak” dedi.

Posbıyık şöyle devam etti:

“Laflarımı seçerek konuşuyorum. Geçmişte daha iyiydi. Siyaset olarak bir araya gelebiliyorduk. Son zamanlarda biraz azaldı.  Biz yine de gizli gizli bir araya geliyoruz. Şu anda mesela, üniversite olayı hemen hemen bitti. Ayrılık olmasın diye demeç vermiyoruz.” Posbıyık, Üniversite alanında kısa zamanda temel atılmasını beklediklerini ifade etti.

Posbıyık, Başkan Yardımcıları ve Dernek yöneticileri bir süre güncel konularda sohbet etti, değerlendirmelerde bulundu. Ziyaret, hatıra fotoğrafı çektirilmesiyle son buldu.